Manažment služieb v automobilovom priemysle Bakalárske štúdium
Prihláška- Odbor:
ekonómia a manažment - Stupeň vysokoškolského štúdia:
I. stupeň - Forma štúdia:
denná, externá - Štandardná dĺžka štúdia:
3 roky denná forma, 4 roky externá forma - Cena za semester:
367 € denná forma, 400 € externá forma
-
Študijný program „Manažér služieb v automobilovom priemysle“ prispieva k rozvoju poznania v manažmente, ekonomike a ekonómii, kladie sa dôraz na osvojenie si moderných trendov v manažmente, so špecifickým zameraním na oblasť automobilového priemyslu.
Absolventi študijného odboru Manažment v študijnom programe „Manažér služieb v automobilovom priemysle“ v 1. stupni štúdia nadobudnú základné poznatky z manažmentu s orientáciou na automobilový priemysel.. Dokážu riadiť skupiny ľudí organizovať prácu v autoservisoch, rýchlo sa prispôsobovať a osvojovať si odvetvové a sektorové zvláštnosti (vstupy, procesy, výstupy) v sektore automobilového priemyslu, identifikovať a analyzovať riadiace aj vecné problémy v zverenej oblasti, navrhovať a realizovať praktické riešenia s pozitívnym ekonomickým výsledkom. Počas štúdia získajú schopnosť pomocou vhodných metód, postupov a nástrojov sledovať, analyzovať a hodnotiť pôsobenie organizácie podnikajúcej v automobilovom priemysle a jej zložiek v podnikateľskom, inštitucionálnom a spoločenskom prostredí. Majú základné znalosti z manažmentu, personalistiky, marketingu, ekonómie, účtovníctva, štatistiky informatiky, manažmentu kvality, automobilovej techniky, metrológie, technológie v automobilovom priemysle, ktoré dokážu aplikovať v podnikateľskej sfére práve v odvetví automobilového priemyslu. Sú spôsobilí na riešenie čiastkových problémov v systéme riadenia takéhoto typu organizácie.
Absolvent prvého stupňa vysokoškolského vzdelávania (Bc.) v študijnom programe „Manažér služieb v automobilovom priemysle“ (bakalár – junior manažér) je:
- schopný prezentovať svoje názory a pracovné návrhy pred tímom spolupracovníkov aj nadriadených,
- schopný riadiť skupinu ľudí, plánovať, organizovať, koordinovať, motivovať, viesť a kontrolovať prácu pracovnej skupiny v oblasti automobilového priemyslu,
- schopný uplatňovať psychologické, sociologické, etické prvky pri riadení skupiny ľudí,
- schopný zastávať odborné pracovné miesto v útvaroch plánovania, ľudských zdrojov, financií, finančno-ekonomických analýz, výroby a logistiky, marketingu, účtovníctva, informatiky a kontroly v oblasti automobilového priemyslu,
- schopný orientovať sa v širokom kontexte odvetvových, národohospodárskych a politických súvislostí,
- pripravený študovať na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania (Mgr. alebo Ing. - senior manažér).
Teoretické vedomosti absolventa:
- porozumie a osvojí si základné pojmy, princípy a metódy teórie manažmentu so zameraním na automobilový priemysel,
- nadobudne základné poznatky z ekonómie a príbuzných disciplín,
- získa základné poznatky z psychológie a príbuzných disciplín,
- osvojí si nevyhnutné právne minimum,
- získa základné poznatky z oblasti technológie, metrológie, diagnostiky, logistiky a elektroniky motorových vozidiel,
Praktické schopnosti absolventa:
- dokáže riadiť skupinu ľudí, plánovať, organizovať, koordinovať, motivovať, viesť a kontrolovať prácu pracovnej skupiny v oblasti automobilového priemyslu,
- je schopný zastávať odborné pracovné miesto v útvaroch plánovania, ľudských zdrojov, financií, finančno-ekonomických analýz, výroby a logistiky, marketingu, účtovníctva, informatiky a kontroly v oblasti automobilového priemyslu,
- súbor znalostí a zručností mu umožní uplatniť sa v manažmente služieb v automobilovom priemysle.
Ďalšie vedomosti a schopnosti absolventa:
- ovláda prácu s personálnym počítačom a vie používať kancelárske programy,
- vie prezentovať svoje názory a pracovné návrhy pred tímom spolupracovníkov aj nadriadených v autoservisoch,
- je schopný orientovať sa v širšom kontexte odvetvových, národohospodárskych a politických súvislostí.